רפואת דופק טיבטית – tibetan pulsing

טכניקת ריפוי הדופק הטיבטי פותחה לפני כ-30 שנה, ע”י האמריקאי סאנטאם דיראז’ והיא למעשה שילוב של שיטת אבחון טיבטית עתיקה בת 6000 שנה והטכנולוגיה המודרנית של צלילים וצבעים חיצוניים.
הידע של השיטה הטיבטית הועבר במשך אלפי שנים בין אב לבן ועל-פיו הטיבטים מאבחנים הפרעות באיברי הגוף וברקמותיו באמצעות קשב מאוד עמוק ועדין לדופק הלב.
מאבחן דופק טיבטי (מטיבט) מסוגל “לראות” מבחוץ את איברי הגוף והמערכות הפנימיות ולזהות חסמים או הפרעות שיובילו לסימפטומים פיזיים בעתיד – זאת על-ידי ההקשבה לדופק הלב, המקצבים שלו והזרמים העדינים שבתוכו.
בהתאם לאבחנה, מבצע המאבחן התאמה של “תרופות”, העשויות מצמחים, שורשים, קליפות ועלים ואף אבקות של אבני חן כתושות, היכולות לטפל ולפתור את הבעיה מן השורש – זוהי רפואה טיבטית מסורתית.
לאחר 12 שנים של לימודים עם מורה טיבטי מסורתי, פיתח סאנטאם דיראז’ טכניקה “ניו-אייג’ית” חדשנית לחלוטין, המבוססת על אבחון חסימות קוסמיות, מנטליות, רגשיות ופיזיות, הנראות באיריס (גלגל העין).
הריפוי בטכניקה זו מתרחש קודם כל על-ידי מודעות – הבנה של ההקשרים הפסיכולוגיים הרגשיים הקשורים לסימפטום הפיזי שמופיע. לדוגמה: אבנים בכליות – שהן חסימה פיזית (האבן עצמה), הן לרוב תוצאה של חסימה רגשית שאופיינית לאנשים מאוד רגישים ופגיעים שלא מרשים לעצמם לקבל; אנשים אלה נוטים לבנות לעצמם דפוס התנהגות על-פיו הם נתפסים כחזקים אשר בעיקר נותנים לאחרים ומתוך כך נוצרת אותה חסימה פיזית במערכת מאוד עדינה, מימית ורגישה שנקראת כליות.
כאמור, פגיעה או התניה רגשית יכולה לגרום לדפוס מנטלי-התנהגותי, המשתלב בחיי היומיום ומוביל לחסימה פיזית. דיראז’ טען שאם נקדם את התודעה ממיקוד בגוף הפיזי למימד הרגשי ונהיה יותר מודעים לרגשות שלנו ולדפוסי המחשבה שלנו, נוכל להימנע מסימפטומים פיזיים בעתיד.
הריפוי באמצעות רפואת הדופק החדשנית של דיראז’ מבוסס על אבחון רגשי בגלגל העין ומתבצע על-ידי לחיצות בנקודות מגנטיות מסוימות בגוף האדם, המהוות יחדיו מעגל אנרגטי של כל איבר ואיבר בגוף (לכל איבר נקודות מגנטיות שונות). בעת לחיצה על אותן נקודות מסוימות, סוגר המטפל את המעגל האנרגטי של האיבר (כפי שנסגר מעגל חשמלי), מפנה אליו את הקשב ואת דופק הלב ומאפשר פתיחה, זרימה ושחרור של המחסום הרגשי. פתיחה זו מתבטאת במהלך הטיפול באופנים שונים – צחוק, בכי, כעס, רעידות פיזיות וכו’.
טראומות לנצח יישארו בתוכנו, שהרי הן חלק מהעיצוב האנושי שלנו, אך טכניקת הריפוי הטיבטי מאפשרת לתודעה של ההווה לחדור אל כאב העבר ולשחרר את “אשליית ההגנה” שנוצרה בעת החוויה הטראומטית – הריפוי מתרחש מתוך המצב שנוצר בעת הטיפול, בו אנו פשוט מרשים לגלי הכאב והזיכרון לעבור דרכנו ללא התגובות המוקצנות שהיו נלוות אליהם בעבר.
אז מהן בעצם אותן “נקודות מגנטיות” ומה החידוש המשמעותי של דיראז’?
בגופנו יש 36,000 נקודות שבהן פועם הדופק של הלב – כן כן, בנוסף לאלה המוכרות לנו (צוואר, מפרק היד, רכת הראש) יש עוד אלפי נקודות נוספות, שרובן עדינות מאוד ומצריכות קשב עדין ועמוק כדי לאתר אותן.
דיראז’ מיקד את המספר הזה ל-96 נקודות עיקריות, אותן הוא חילק ל-24 מעגלי אנרגיה בעלי תדר מסוים, צליל וצבע אופייניים.
בנוסף חילק דיראז’ את הגוף לארבע רמות תודעה: קוסמית, מנטלית, רגשית ופיזית ולארבעה איזורים שבהם מתבטאות הרמות הללו:
קרקפת הראש – “צלחת הלווין הקולטת כוכבים” – התודעה הקוסמיתהפנים – הקשורות ישירות אל המוח, דרך חמשת החושים – מקום מושבה של התודעה המנטלית.בית החזה והבטן – דרכם אנו חווים רגשות חולפים – התודעה הרגשית.השלד ומרכז הטבור – התודעה הפיזית.
24 המעגלים החשמליים כפופים כולם לרביעייה הנ”ל. בכל מעגל יש ארבע נקודות שנמצאות באותו איזור(הקרקפת, הפנים, בית החזה ואיברי התנועה). המטפל מכסה את הנקודות הללו ומפנה אליהן את נוכחות הלב (דופק וקשב), על מנת לפתוח את הזרימה של המערכת בכל ארבע הרמות.
בסדנת “BodyFlow – אדמה”, אנו משתמשים בטכניקה של רפואת הדופק הטיבטית, תוך שימוש בעוצמה קבוצתית – כלומר, במקום טיפולים של אחד על אחד, אנו יוצרים מעגלי אנרגיה (מנדלות) קבוצתיים, המחוברים באמצעות הנקודות המגנטיות של האיבר עליו עובדים באותו היום.
אנרגיה זאת מועצמת ע”י צום המיצים, תוספי התזונה, העבודה הקולית, היוגה המדיטציה – “שילוב כוחות” המוביל אותנו למקום עמוק יותר של ניקוי בכל המימדים ותפיסת מציאות חדשה.