ארוחות בוקר Break Fast

September 10, 2014

ארוחת בוקר - BreakFast -  איך מתחילים את היום? מאת שלמה דהרמה

לפי המילים האנגליות אנו רואים שארוחת בוקר היא שבירה של צום.
הדרך המומלצת לשבור צום לאחר שלא אכלת ושתית כלום כל הלילה, במשך כמה שעות טובות, היא לשתות כוס גדולה עד שתי כוסות של מים טובים ונקיים בטמפרטורת החדר. זוהי בהחלט  הדרך הטובה ביותר להתחיל את היום. ניתן להוסיף מיץ סחוט מחצי לימון טרי אשר משפר את פעולת המעיים (מנקה, מחטא ומנטרל חומציות יתר בקיבה).

הגוף תמיד יעדיף להתעורר אל האוכל בקלילות. זאת אומרת, אכילת פירות טריים זוהי אחת הדרכים הטובות ביותר להפעיל את מערכת העיכול על הבוקר. ניתן לאכול פרי או שניים וגם לשתות שייק פירות.

עשר דקות לאחר מכן ניתן להמשיך עם משהו מתוק או מלוח.

לאוהבי המתוק:

דייסות דגנים למיניהם המשלבות פירות יבשים, אגוזים, זירעונים, שמן קוקוס וחלב צמחי כלשהו (חלב אורז שקדים וכו...) יכולים להיות ארוחת בוקר מעולה לחורף. מתכונים לדייסות

גרנולה – גרנולה שהושרתה (חובה) במים פושרים למשך 10-20 דקות, מעורבבת ביוגורט איכותי מחלב עיזים, כבשים או בקר אורגני, קצת פירות וקצת ממתיק גם יכולה להיות ארוחת בוקר מזינה...

קרקרים – טבעיים, בייצור ביתי או מקומי, עתירי סיבים ולא מעובדים או עמוסים במלח המרוחים בממרחים כמו טחינה ודבש, חמאת שקדים ומייפל או ממרחים מתוקים אורגניים וטבעיים (מצויים בשפע בחנויות הטבע), יכולים לפתוח לנו את הבוקר יפה עם צמחים או תחליף קפה.

 

לאוהבי המלוח:

לחם נטול גלוטן עם אבוקדו, מעט מלח עשבים וירקות פרוסים טריים.

שתי ביצי חופש עלומות או רכות, מועשרות אומגה שלוש. (אם החלטתם לטגן את הביצה, טגנו אותה אך ורק בבשמן קוקוס או בחמאה מזוקקת), נבטים וירקות בשמן זית ולימון, קרקר או שניים עטור סיבים או פרסות לחם ללא גלוטן ומעט טחינה זוהי אופציה טובה.

- אוטהפאם (פנקייק הודי) פשוט להכנה...לוקחים כוס של אורז לבן או מלא וכוס של עדשים כתומות, משרים ל24 שעות בתוך כמה כוסות מים (חשוב שפס המים יעבור את קו האורז והעדשים בשני סנטימטר לפחות). לאחר השרייה של לילה מעבירים לבלנדר וטוחנים. לבלילה מוסיפים מעט מלח אטלנטי ושתי כפות של שמן קוקוס. והנה בקלילות יצאה לכם בלילת אוטהפאם נהדרת. אם משאירים את הבלילה לתסוס עוד לילה שלם מחוץ למקרר היא הופכת לחלבון מלא וקל לעיכול. לאחר מכן ניתן לשמור את הבלילה בתוך צנצנת סגורה במקרר עד שבוע.על מחבת לא דביקה שמים כפית של שמן קוקוס או חמאה מזוקקת ושופכים מן הבלילה ליצור פנקייק שטוח ודק. מטגנים עד אשר התחתית זהובה והופכים.על פנקייק האוטהאפם אפשר למרוח ממרחים שונים כמו פסטו, עבגניות מיובשות, ממרח זיתים גבינות עיזים או כבשים למריחה. שילוב של הפנקייק בתוספת של ירקות טריים והרבה נבטים מהווה ארוחת חלבון מושלמת נטולת גלוטן, קלה לעיכול והכי חשובה טעימה :)

ארוחת הבוקר חשובה למהלך היום כיוון שבזמנים אלו יכולת העיכול של הגוף היא גבוהה והגוף יכול להשתמש במהלך היום בכל הנויטריאנטים שעוכלו מהארוחה לתפקוד בריא.
כל הארוחות בפוסט הזה עשירות בסיבים תזונתיים ומינרלים, שומנים רווים וחלבונים, שלהם הגוף זקוק על מנת לתפקד בצורה בריאה וחיונית. ניתן לשנות את הממרחים, את הירקות ואת הפירות ולגוון ביניהם על מנת ליצור משחק של טעמים, צבעים וצורות ולהפיג את השעמום מהרגל אוטומטי.

בתאבון :)

Please reload

פוסטים אחרונים

כיצד אנו יכולים לשנות את מצב הרוח שלנו ואת יכולת ההכלה שלנו לעצמינו ולסביבה בעזרת מודעות ותזונה?

האור מציץ לי מבעד לתריסים ואני שוב מאוכזבת.

עצובה שהגיע...

שינויים בהרגלי הצריכה שגורמים לצריחה

1/50
Please reload

קטגוריות
Please reload

הצטרפו אלינו
  • Facebook Classic
  • Google Classic

מיכל 058-5220088

ענתי 054-5552280

bodyflow2012@gmail.com

  • Instagram Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • Google+ Social Icon
  • YouTube Social  Icon