מזונות על – SUPER FOODS

קקאו

פולי הקקאו הם הפירות שגדלים על עץ הקקאו. מוצאו של העץ באזור האמזונס והוא גדל רק בתנאי מזג אוויר חם, לח ובתוך צמחייה עבה, כך שהעץ מוצל מהשמש החזקה ומרוחות. העץ מניב את פירותיו לאורך כל השנה.

מכיל מינרלים ותאו ברומין (מינרל העוזר לפתיחת העין השלישית ומעורר מינית). עשיר באנטי אוקסידנטים, מגנזיום, ברזל ואבץ.

במאה ה- 18 מדען בשם קרל לינאו (carl linnaeue) חשב שהקקאו בעל ערכים כל כך מופלאים שהחליט לקרוא לעץ הקקאו theobroma caco בשם קקאו מזון האלים.

בתקופת שבט המאיה והאצטקים לקקאו היה ערך רב. לעיתים השתמשו בפולים כתחליף לכסף. במהלך ההיסטוריה השתמשו בקקאו לצרכים רפואיים שונים, למעשה נרשמו מעל 100 שימושים רפואיים לקקאו, שימושים אילו נאספו ממכתבים שנמצאו באירופה.

לקקאו שני שימושים מרכזיים ברפואה הקדומה :

– חיזוק/ גירוי מערכת עצבים חלשה, טיפול באדישות או תשישות.

– שיפור העיכול, הכליות והמעי.

שימושים רבים נוספים בקקאו נרשמו עבור : טיפול באנמיה, תיאבון חלש, תשישות נפשית, הגברת תנובת חלב, חום ואבנים בכליות.

לרכישת מוצרי קקאו חי, איכותי ואורגני, בחנות האינטרנטית שלנו לחצו כאן

שורש מאקה

שורש שנראה כמו סלק, תורם לאיזון המערכת ההורמונאלית. מגיע בצורת אבקה.

המאקה הוא שורש ממשפחת המצליבים, עם משפחה זו נמנים גם ברוקולי, כרובית, כרוב, לפת וצנון. שורש המאקה דומה לצנון, צבעו לבן צהבהב.

המאקה הוא צמח מחזק אדפטוגן ויעיל מאוד למערכת ההורמונאלית והגברת הפוריות. למרות שהוא לא ממשפחת הג’ינסנג, שמו העממי “ג’ינסנג האנדים” או “ג’ינסנג הפרואנים”, וזאת בשל יכולתו לחיזוק הגוף, עמידותו ושיפור התפקוד המיני.

על פי ממצאים ארכיאולוגיים בדרום אמריקה גידלו את שורש המאקה כבר לפני 2600 שנה. האגדה מספרת שלוחמי שבט האינקה צרכו מאקה לפני קרבות חשובים, אך עם כיבוש האזור, נמנעו ואפילו נאסר השימוש במאקה כהגנה על הנשים הנכבשות מיצר מיני מוגבר של הלוחמים.

הצמח גדל בתנאים קשים מאוד, במרומי ההינדיים, בגובה של בין 3800 ל- 4800 מטר (גובה שבהם שורדים רק עשבים ותפוחי אדמה). צמחים אילו יכולים לעמוד בתנאים קיצוניים, כולל רוחות חזקות והפרשי טמפרטורה קיצוניים בין היום והלילה. תנאים אילו זיכו את המאקה בכינוי “היבול שגדל בגובה הרב ביותר בעולם”.

התנאים הבלתי אפשריים לגידול הם שהפכו את המאקה למזון על. הרבליסטים זיהו את המזונות העמידים כבעלי ערך רב לרפואה. דוגמה לצמח עמיד הוא “הגינקו בילובה”, עץ ששרד את עידן הקרח והצמח היחיד הידוע ששרד את נזקי הפצצה האטומית על הירושימה. דוגמה נוספת היא האצה המופלאה “דונליאלה” שגדלה כאן בארץ בתנאים קשים של חום ויובש.

צמחים אילו הם בעלי כוח הישרדותי גבוהה ומייצרים עבור עצמם מרכיבים ייחודיים המאפשרים להם חוזק ועמידות. תכונות אילו אנו בני האדם מחפשים לחיזוק הגוף. ואכן השורש עשיר במרכיבים מזינים. המסורת מספרת כי הוא שימש לטיפול באנמיה, שחפת, עקרות, חולשה, סרטן, דיכאון, מעורר ומחזק מערכת חיסון, משפר זיכרון, מאזן ומזין מערכת הורמונאלית גם לגברים וגם לנשים, משפר ספירת זרע, משפר תפקוד מיני, נוגד חמצון, עוזר בטיפול בסימני מנופאוזה, בעיות במחזור החודשי, תסמונת העייפות הכרונית, מתח ולחץ.

רכיבים תזונתיים במאקה:

פחמימות 59%, חלבון 10.2%, סיבים 8.5%, לפידים (שומנים) 2.2%.

החלבון במאקה היבש מכיל 20 חומצות אמינו, מתוכן 7 חיוניות. בהשוואה לתפוח אדמה, המאקה מכיל פי 5 חלבון ופי 4 יותר סיבים. למרות שהמאקה אינו חלבון מלא, המאקה הוא מקור טוב לחומצות אמינו.

לרכישת אבקת שורש מאקה איכותית, בחנות האינטרנטית שלנו, לחץ כאן

אסהי

אסהי הוא פרי קטן יותר מענב, בצבע סגול עד שחור. הוא גדל על עץ ממשפחת הדקליים בדרום אמריקה, בעיקר באזור יערות הגשם של ברזיל. הברזילאים קוראים לו ‘עץ החיים’ והפופולאריות שלו גדלה ככל שמכירים אותו יותר.

אחד היתרונות של פרי קטן זה הוא הכמות הגדולה של נוגדי חמצון ממשפחת הפוליפנולים. נוגדי החמצון או אנטי-אוקסידנטים הם מולקולות שנמצאות בצמחים מסוימים בצורה של פיטוכימיקלים, ויטמינים או מינרלים. החשיבות שלהם בתזונה היא להגן על הגוף מפני רדיקאלים חופשיים שאחראים להרס התאים ומעורבים בתהליכי הזדקנות ובהתפתחות מחלות רבות.

איך ניתן למדוד את רמת נוגדי החמצון שיש במזון? ערך ה- ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity)  הוא המדד המקובל ביותר ליכולת נוגדת החמצון של מזונות. ככל שערך ה ORAC גבוה יותר, כך היכולת גדולה יותר. פרי האסאי נמצא בין הפירות עם ערכים גבוהים בדומה לאוכמניות, לפטל או לחמוציות.בנוסף לפעילות נוגדת החמצון, פרי האסהי מכיל שילוב של נוטריאנטים חשובים לבריאות : 8 אחוז חלבון, חומצות שומן אומגה 9 (כמו שמן זית) ואומגה 6. הוא עשיר בסיבים תזונתיים ומכיל גם ויטמינים מקבוצה B, C ו-E, אשלגן וסידן. האינדקס הגליקמי שלו נמוך – בתנאי שלא מוסיפים סוכר – כך שהוא מתאים גם לסוכרתיים.

שמן קוקוס

קוקוס טרי הינו מזון מלא מכיל חלבונים, מינרלים ומים טהורים – למעשה אפשר לחיות רק על פרי זה.

מחקרים רפואיים מאשרים, כי שמן קוקוס, המופק בכבישה קרה, הוא השמן הבריא ביותר לאדם, מבין כל השמנים הקיימים בטבע.

שמן קוקוס כתית מעולה מתחמצן פחות באפיה טיגון ובישול בהשוואה לשמנים אחרים שמתחמצנים בקלות בחימום והופכים לשמנים מזיקים.

שמן קוקוס כתית מעולה עשיר בחומצות שומן רוויות בינוניות באורכן אשר ניתן למצוא כמותן רק בשמן דקלים  ובחלב אם. חומצות השומן הרוויות בחלב אם חיוניות להתפתחות מערכת החיסון של התינוק. בדומה לחלב אם,  שמן הקוקוס מעניק לגוף הבוגר הגנה מפני חיידקים וירוסים וטפילים.

פולן דבורים

אבקת הפולן היא אבקנים זעירים בגודל אבק שנאספים מפרחים על ידי הדבורים.

פולן הדבורים הוא מרכיב תזונתי רב עוצמה super food ששייך לשיטת טיפול רחבה בשם אפי תרפי, שיטת טיפול שעושה שימוש במוצרי כוורת וארס דבורים. האפיתרפי כולל טיפול בפולן הדבורים מזון מלכות, דבש, פרופוליס, שעוות דבורים ועוקץ הדבורים לטיפול במגוון תחלואים.

פולן הדבורים הוא מתוספי התזונה העתיקים ביותר שמיועדים לאדם. הוא ידוע כמחזק וכתרופה כבר בתקופת מצריים וסין העתיקה. נהגו לכנות אותו בכמה כינויים ואחד מהם “מעיין הנעורים”. היפוקראטס אבי הרפואה, השתמש בפולן כתרופה וכתוסף כבר לפני 2500 שנה. הפולן ומוצרי כוורת אחרים מוזכרים בתנ”ך, בתלמוד, בקוראן ובספר המורמונים ואפילו בכתבים סיניים עתיקים.

הפולן הוא אבקה, מורכבת מאבקני פרחים זכריים (חיוניים להבטחת חיי הצמח והמשכיותו) שנאספים על ידי הדבורים במסעם בין הפרחים. האבקנים הזעירים נצמדים לרגליהם של הדבורים ובכך מעניקות הדבורים לפולן מספר תכונות ואנזימים ייחודיים לפולן הדבורים. זהו סוד מערכת היחסים המיוחדת בין הפרחים לדבורים שהופך את הפולן למזון על עשיר כל כך.

לאבקנים או לפולן עצמו אין כל ערך טיפולי או רפואי ייחודי אלא אם כן הוא נאסף על ידי הדבורים ובכך העניקו לו הדבורים מספר מרכיבי תזונה ואיכויות. פולן זה נאסף, באופן מסחרי, על ידי מתקן שנמצא בכניסה לכוורת.

הטיפול בפולן מאפשר לאורך זמן:

 חיזוק מערכת החיסון, איזון ושמירה על משקל גוף, הקלה על סימני אלרגיה, חיזוק הגוף, שיפור התפקוד המיני, האטה של תהליך ההזדקנות, הגברת האנרגיה והחיוניות, מניעת סרטן ומחלות אחרות.

מה מכיל הפולן:

 55%  פחמימות, 35% פרוטאין/ חלבונים, 3%  מינרלים וויטמינים, 2%  חומצות שומן, 5% מרכיבים נוספים.

מכיל נוגדי חמצון ובניהם בטא קרוטן (פי 20 יותר קרטנואידים מגזר באותו משקל), ויטמין C ו- E ליקופן, סלניום ופלבונואידים.

פולן הדברים מחזק את מערכת החיסון באמצעות נוגדי החמצון, אילו נועדו לנטרל רדיקלים חופשיים, אותם רדיקלים חופשיים הקשורים למחלות רבות ותהליכים ניוונים הקשורים בהזדקנות. נוגדי החמצון בולמים תהליכים אילו ואפילו משפרים תהליכים שנפגעו. רוב נוגדי החמצון שנמצאים בפולן הדבורים הם פלבונואידים. לביופלבונואידים גם תפקידים נוספים בגוף מלבד היותם נוגדי חמצון. חלקם מחזקים נימי דם קפילאריים בגוף, חלקם מסייעים לכבד ויש ביופלבונואידים נוספים שמחזקים מבנה עצמות.

פולן הדבורים הוא מרכיב מרכזי בתזונת ספורטאים. הוא מחזק את הגוף, מחזק סיבולת ומספק שפע של.

דבורה עובדת בין 7-8 שבועות, שבהם העבודה מאומצת. מערכת חילוף החומרים שלה עובדת בקצב מוגבר בדיוק כמו מכונית מירוץ שזקוקה לתגבור דלק חזק ואיכותי לנסיעה מהירה ועוצמתית. מלבד הדבש שמעניק קלוריות לשריפה, הפולן הוא מזונה העיקרי. הפולן שהדבורים אוספות הופך לדלק רב עוצמה עבור הדבורה הפעילה ועבור ספורטאים שגם הם כמו הדבורה זקוקים לתגבורת אינטנסיבית בתקופות של מאמץ פיזי ומנטאלי מוגבר.

הפולן מגיע בכמעט כל צורת לקיחה מאבקה טחונה דק, גרגירים, טבליות וקפסולות. במספר חברות ניתן למצוא שילוב בין פולן הדבורים, מזון מלכות, פרופוליס ודבש.

ניתן למצוא את פולן הדבורים בכמה דרגות טריות. כמובן הטוב ביותר הוא הפולן הטרי, הלח וכמו כל מוצר טרי ככל שהוא מעובד יותר כך יתרונותיו הבריאותיים נאבדים. רוב הפולן שנמצא בחניות טבע הוא  יבש וזאת כדי להעריך את חיי המדף ולמנוע התקלקלות וריקבון.