30/09/2020

תרגול יאנטרה

תרגול יאנטרה

מערכת העצבים היא מערכת של בעירה, היא פועלת כמו חשמל בגוף, אוספת מידע מחמשת החושים, בעיקר באמצעות הראייה.
בימינו, הראייה מגורה מאוד ממחשבים, מטלוויזיה, ספרים, מדיה דיגיטלית וכו'. זה יוצר אש גבוהה במערכת העצבים, אשר במילים אחרות נקרא – מתח.
אנו קולטים מידע רב – אנרגיה, ומבלי לשרוף את האנרגיה הזאת באמצעות תנועה, נוצרות רמות גבוהות של לחץ, שבסופו של דבר גורמות למחלות (dis-ease).
הרבה מחשבות סתם נמצאות בראשינו ולוקחות לנו אנרגיה חשובה.
רגיעה משמעה, לאפשר את המרחב והזמן, בחיי היומיום, לרגעים מרגיעים בטבע או דרך מוסיקה או לעשות מדיטציה.
הליכות איטיות בטבע, ישיבה רגועה בגינה, האזנה למוסיקה נעימה, לצפות באוקיינוס מן החוף, או פשוט לתת לעצמכם זמן לעשות שום דבר חוץ מלהתכנס בתוך עצמכם.
זה מאט את הכניסה של מידע מיותר – אנרגיה – לגוף, והופך אותנו להיות בררניים יותר לגבי איזה מידע אנו רוצים להכניס לגופינו. מה כדאי להוציא ומה כדאי להשאיר. אלברט אינשטיין אמר: "שום דבר לא שלך, עד שאיבדת אותו וקיבלת אותו חזרה".
מדיטציה היא סוג של תהליך עיכול, כדי לעזור לעכל את עודף המידע שנקלט ושכבר נמצא בפנים.

ישנן טכניקות מגוונות שאפשר להמליץ עליהן, החל ממדיטציות אקטיביות, מדיטציית צליל, מדיטציית ריקוד, דמיון מודרך…
ישנן שיטות רבות – ותמיד אפשר למצוא אותם בגוגל 😉
אנו מציעים לכם מדיטציה פשוטה ביותר. הזמן הטוב ביותר לעשותה הוא אחרי תרגול גופני ומתיחות או לקראת ערב בזמן השקיעה.

 

תרגול יאנטרה – הנחיות:

 

רצוי למצוא מרחב שקט שבו ניתן להיות לבד, לשבת בתנוחה נוחה

שלב 1 :

צפו במה שנמצא מולכם (ניתן לשים נר דולק ליד קיר ולצפות מבלי להתמקד על הנר), במסך מלא, כלומר, ראו את כל התמונה שעיניכם יכולות לתפוס, מבלי להתמקד בנקודה כלשהי, ואז נסו לשמור את העיניים פקוחות מבלי למצמץ כל עוד אתם יכולים, אם אתם צריך למצמץ, מצמצו והמשיכו להסתכל.

 

שמרו על נשימה עמוקה ורגועה, אפשר לשים מוזיקה שקטה ברקע, הישארו כך במשך 10 דקות.

שלב 2 :

פשוט עצמו את העיניים, וצפו בנשימה – פנימה והחוצה צפו במחשבות חולפות במסך, מבלי להתמקד – כמו מבחוץ – אפשרו להם לחלוף, הדבר היחיד שנשאר הוא אתה. הישארו בעיניים עצומות והמשיכו לנשום עמוק במשך 15 דקות נוספות ואז פשוט שכבו לנוח זמן רב ככל שתרצו.

 

מדיטציה זו היא לתרגול יומיומי, אם מתחשק לכם להישאר עוד קצת בכל שלב, אל תהססו לעשות זאת.
תהליך זה יעזור לכם להיפטר מעודף המידע שמגיע כמו גלים מיותרים של מחשבות, ויעזור לכם להגיע לרגיעה עמוקה, או במילים אחרות, לשלווה בראשכם.